連合農学研究科要覧2021
22/42

Day-to-day management and administration are coordinated by the Dean and the Associate Dean. Four entities deal with more general and important issues. The General Academic Staff Committee includes all academic staff members, the Dean and the Associate Dean. The larger issues are decided by this committee. The Representative Committee includes an elected member from each of the eight field chairs, one elected representative from each major, the Dean and the Associate Dean. The Field Chair Committee comprises the academic staff of a field chair who deal with matters at the field chair level. Any issue beyond the scope of UGAS-EU is passed to the Administrative Board consisting of the presidents of the three universities, the deans of the graduate schools of agriculture and head of the agricultural science program, and the Dean and Associate Dean of UGAS-EU.The United Graduate School of Agricultural SciencesUGAS-EU Research and Office Building 本連合農学研究科における日常的な業務の統括及び構成大学間の調整には,研究科長及び副研究科長が当たっている。研究科の最終的な意思決定は,研究科教員,研究科長及び副研究科長で構成する連合農学研究科委員会が行っている。 また,研究科の運営を円滑に行うために,各講座専攻分野から選出された教員各1名と各専攻から選出された教員各1名,研究科長及び副研究科長で組織する研究科代議委員会,講座専攻分野内における連絡調整を行うための講座専攻分野教員会議等が置かれている。 さらに,本研究科は,3構成大学と常に密接な連携と協力の下に管理運営されており,構成大学間の連絡調整のため,構成大学の学長,農学研究科長及び農学専攻長,連合農学研究科長,ならびに副研究科長からなる構成法人間連絡調整委員会を設けている。連合農学研究科棟020管理運営Management and Administration

元のページ  ../index.html#22

このブックを見る